Sep 27, 2009

Hari Raya 2009

Mak, Mirah, Kak Nor, Aku, Kakru, Idah, Mirul, Matyi

Mirul, Ayah, Mak,Mirah, Kak Ros, Abg Mat, Kakru, Idah, Aku, Abg Di dan Kak Ela

Matyi, Aku, Mirul, Kak Ros

Raya Pertama :

Pagi2 tu aku tolong mak kat dapur.. Mak aku masak nasi minyak.. Kak Ela pulak masak rendang malam2 lagi, Kak Ros bawak balik ketupat, jadi pg tu kami makan rendang dengan ketupat n nasi minyak.. Nyam3.. Lazat..

Pahtu aku ciap2 nak g solat sunat hari raya.. Dah lama x pegi.. hehe.. yela setahun kan sekali je.. lepas ciap solat aku beraya dengan famili, bersalaman, berciuman, bermintak duit rayaan.. hehe.. dapatla jugak ckt.. ayah bagi, abg mat bagi, abg di bagi, kak nor bagi, mak pun bagi..

Dah settle suma, kami berarakan pegi umah tok wan sblh ayah, jmp mak su, mak de, mak teh, sepupu2.. pahtu g umah mak long sblh ayh.. perut dah kenyang aku pun balik.. lepas solat zuhur, kami bertolak umah tok dekat marang lak.. jmpa pak ngah, mak long sblh mak dan sepupu2..

Malam tu xramai yang datang, jadi hari ry pertama aku xlah letih sgt banding tahun2 lepas.. tahun ni bilangan ahli kuarga aku bertambah lagi 2 orang, kak ela dan abg mizan.. tahun depan mgkn ramai lagi, n makin meriah la rumah aku... hari rayalah hari yang dinanti2kan.. semua berkumpul, bergambar, bersalaman, bergelak tawa n bergaduh.. hehe.. Selamat Hari Raya!!